Brev:
Rund og lækker baby
25. maj 2013
Alder:
5 mdr.
Rund og lækker baby
Hej Helen.
Tak endnu engang for dit sidste svar. Vi forsøger virkelig at få en fast rytme, hvad mad angår. Mon ikke det lykkes på et tidspunkt :)
Vores skønne datter er godt i stand. Hun er lige blevet 5 mdr. og har fået flaske siden hun var 2 mdr. Hun får ca. 900 ml i døgnet og derudover skemad 2 gange om dagen (ca. 0,5-0,75 dl ad gangen). På din opfordring fra sidste brev, er vi så småt igang med at indføre morgenmad; også for måske på den måde at komme de hyppige flaskemåltider til livs).
Nå, men til sagen. Hun vejer 10,4 kg. og er ca. 67 cm. Så der er jo godt med baby :)
Hun har altid haft en god appetit. Hun har fået skemad den sidst måneds tid, men det har endnu ikke 'knækket kurven'. Hun vejede 8,4 kg. dagen før 4 mdr., så 2 kg. på en måned. Jeg er som sådan ikke bekymret, men tænker alligevel, det er lidt voldsomt med den vægt.
Udfra hendes døgnindtag af mælk og skemad, overspiser hun jo ikke, men hvordan kan det så være, hun er så velpolstret?
Jeg har indtil nu fået at vide, at jeg ikke skal bekymre mig, at hun render det hele af sig senere osv. Men hvis vægtøgningen fortsætter med samme hast, skal jeg så reagere? Og i så fald, hvornår? Her tænker jeg aldersmæssigt.
Tak på forhånd for altid brugbare tilbagemeldinger!
Med venlig hilsen
Lillepigens mor